söndag 18 augusti 2013

JULKORT nr 3

Nu har jag gjort klart julkort nr 3 till
Denna gången skulle man ha med minst ett djur.

Jag har använt brun CS som bas och sedan är det ett papper från
Pion Design - Väntan på Tomten II




Jag stansade ut själva bilden från pappret med en spellbinders.
Satte i 1 öljett på varje sida av det andra pappret och fäste sedan
den utstansade bilden med band i öljetterna.
Jag lät banden kika fram på sidorna.
I den ena sidan hängde jag en julgran i en säkerhetsnål runt banden.


Klippte även ut några fåglar från ett Pion ark med bara
tags och etiketter.
Dem satte jag högst upp i högra hörnet.



Ett blomsterhörn med några pins nerstuckna



Insidan har samma papper och här har jag stansat ut en gran men
jag satte tillbaka den igen.







10 kommentarer:

Maja sa...

Jätte fint kort med orginell utsmyckning! :) Gillar!

Cornelia sa...

Fantastiskt att du redan är igång med julkorten, precis så som man borde.. *S*

Gillar "stjärneffekten" som jag tycker det blir av din snörning. Snyggt!

Och motivet är supergulligt!

Eva J sa...

Supersnyggt och så dekorativt med granen som du stansat ut och satt tillbaka, läckert. Fin bild och dekorationer.
Kraaaaaaam

onkis sa...

Vilket jättegulligt kort..
Gillade hur du stansat ut granen och satt in den tillbaka,snyggt!
Kram.

Maritha sa...

Men du är då påhittig som få du...riktigt härligt julkort!!!

Kram kram

Ustvarjalni utrinki Tamara P. sa...

Gorgeous cards, love the first one in vintage style
hugs Tamara

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Underbart julkort. Snyggt med bilden och hörnen. Insidan lika fin. Kram

Stephi sa...

vilket kort, ljuvligt!

Zora sa...

Härligt kort, gillar hur du jobbat med banden med motivet.

NickScrapShack sa...

Vilket superfint julkort! Älskar djurmotivet och du har matchat det helt underbart med valet av färg!
Dessutom är din användning av eyelets och band fenomenal! Kan jag få härma det?

Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning - djur! Lycka till!
Kram Helene