fredag 30 november 2012

Så var det dags för nr 9 i.............


Antingen kan man sy för hand eller med maskin,
Jag har sytt för hand
Jag har använt papper från K-Design 
 First Christmas - Vintage Christmas och
First Christmas - Blue Star

Metalldekorationerna kommer från PY Hobby



Jag knipsade av öglan på ängeln och satte henne vid blommorna



Jag har sytt och så har jag kladdat lite med Aleenés Glitter Snow
Sydde lite till och så sydde jag fast granen oxå



På alla snöstjärnorna har jag lagt på crackle accents



På det blåa pappret har jag 3d-lackat på alla små snöstjärnor



Insidan blev såhär och
här har jag oxå lagt crackle accents på snöstjärnorna.



Jag önskar er alla en underbar 1:a advent


12 kommentarer:

Rozzan sa...

Jättefint kort!! Jag fattar inte hur du alltid får till det där lilla extra!! :)Tycker dom handsydda stygnen blev görsnyggt (gör=super på östgötska:) Tycker du har fått till lite låtsassnö fint också.
Dessutom ser jag att du gjort om bloggens utseende till lite juligare, jättefint! Hur gör du det?? Skulle så gärna vilja...:)
Ha en härlig helg och första advent.
Kram kram

Iffa ...... sa...

Mycket stämningsfullt och snyggt julkort du gjort denna gång!
Så snygga papper och jättefint med de sydda stygnen!!
Ha en fin advent!

Ulla sa...

Vilket läcker kort härliga färger och så snyggt dekorerat.
Kram Ulla

Ustvarjalni utrinki Tamara P. sa...

Wow, how gorgeous card full of details. Love it.
Tamara :)

Lisa-olsi sa...

Fint kort i mysiga färger,
jag gillar sytt på alstren.
Ha en mysig 1:a advent.
Kram

Maritha sa...

Åhhh så snyggt!! Du får till det så fint när du gör "öppningar" i pappret sådär...måste testa jag me,men det lär mer se ut som "oj-ooopsss-där-gick-pappret-sönder"-varianten!!!! =)

Kramen

Veronica sa...

Vilket fint kort, det är så snyggt med brunt och blått ihop.
Ha en skön advent.
kram

Maya sa...

Så mye flotte kreasjoner du har i bloggen din!
Masse flotte detaljer, nydelige motiver og delikate å se på :)
Tusen takk for at du har søkt på DT call`n til Bildmålarna ♥
Klem fra Maya

NickScrapShack sa...

Jättefint kort. Gillar allt det sydda, det ger verkligen kortet det där extra. Du har fått till knorren på "tråden" så snyggt med....


Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning.
Kram Helene

onkis sa...

Så julfint du har gjort det i din blogg.
Jag gillar så fint sytt på alstren.
Ha en mysig 1:a advent.
Kram!

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Ett jättefint kort som du så snyggt sytt på.
Julfint i bloggen har du också gjort. Trevlig advent. Kram

SusanLotus sa...

Vilket fantastiskt kort!
Du är så påhittig!

Gillar verkligen din nya header med julkorten. Sååå fina!

Ha en härlig vintervecka!
Kram
Sussie