söndag 2 september 2012

Äntligen

Kör Scrapbutiken igång sin julkortsutmaning.
Var ju med förra året så självklart är jag med iår oxå.

Första utmaningen är temat
Rött + tag

Jag har gjort ett kort med två tags och jag har använt
Julpapper från Pion Design.


Jag delade på ett metallhörn så att det passade in.
Några rosenknoppar hopknutna med en rosett.



Jag 3d-lackade  blommornapå framsidan av kortet och
stämpeln har jag embossat



När man tar bort tagsen så ser det ut såhär.
På den ena tagsen finns en text och på den andra samma
sorts blommor som på kortet dessa har jag oxå 3d-lackat.
Några röda halvpärlor och band.



Vänder man på tagsen så ser de ut såhär.
Vissa detaljer hos Tomten har jag 3d-lackat men på
granen har jag lagt cackle accents.
En hel sida på den lilla tagsen får man att skriva sin hälsning på.







15 kommentarer:

Maja sa...

Jätte snyggt! Fiffig förvaring av tagsen! Man behöver inte göra ett dubbelkort, bra tycker jag. :)

Iffa ...... sa...

Snyggt julkort!
Härligt att få börja se julkort runtom i bloggarna =)
kram Iffa

onkis sa...

Jättefint,
fina röda färger och vackra papper & tags.
Kram!

Carina sa...

Snyggt!!
Kramisar

Anna sa...

Superfint! Nu börjar julkorten tillverkas runtom. Har med påbörjat en del men inget färdigt än. Mysigt att sitta med regniga dagar som den här..

Kram Anna

Anonym sa...

Superfint kort. Fick mig i riktig julstämning! Kul idé med en halv ficka som du gjort. Rosenknopparna med roset var också en finfin detalj!
Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning.

Helene

Sandra sa...

Jättefint julkort!!
Gillar verkligen alla små detaljer! :)

Ha det så gott!

Ulrika sa...

Så himla fint! Det blev verkligen super med crackle accent på granen. Kram

Unknown sa...

Jättefint kort! Det lyfter verkligen kortet med 3d lacket. Perfekt!
Kram på dig!

Sonia sa...

Stunning card Marita:)) Some inspiration for mesimile ill try do a similar for Christmas or for others date to celebrate:) Very creative idea,Thanks my friend^_^
Big big hug,
Sonia

TessiBessi sa...

Kanonfint, älskar detaljerna med lack och crackle..Kanonfint

Kram

Millan sa...

WOW så snyggt kort!!!

Maritha sa...

SÅÅÅ HIMLA FINT!!!!

Kramen

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Snyggt kort. Kram

Tigerblomma sa...

Ursnyggt!