söndag 23 september 2012

40 års kort

Fick en beställning på ett kort till en som blir 40 år.
Fick fria händer .


Jag gjorde ett ramkort men la ramen i kortet istället för på framsidan.

Basen är 200g akvarellpapper och sedan har jag använt 3 olika
papper från K-Design och det på framsidan 
på insidan är det först Old Times/Together,  Time for lyrics och 
på själva ramdelen är det Together in the city, Black and Blues

Jag gjorde framsidan väldigt snäll



Har lagt 3d-lack på swirlarna i kanterna på pappret och 
fjärilarna la jag på crackle accents



Stämpeln kommer från Roxstamps och den är utstansad med denna dies.
Texten är stämplad med Distress Ink och sedan embossad med
shimmer från Ateljé Lektyg & Hantverk , mitt favvopulver.



I tygblomman fäste jag en ros och en liiiten häst



Ett snyggt hörn från PY Hobby



Jag la även 3d-lack i glasögonen



Det var den snälla framsidan nu till den lite coolare insidan



Visst är hon cool damen i badet.
Satte henne på 3d-kuddar även de små bubblorna sitter på kuddar



La crackle accents på kanten och fötterna och lite slarvigt på badkaret.
Fyllde upp resten på badkaret med 3d-lack



Skummet har jag fäst microglaspärlor



Vet inte om det syns så bra men jag la även 3d-lack på hennes
läppar, tånagel och glaset.



Vimplarna, swirlen , texten och namnet är embossat med shimmer

  





På baksidan min personliga raggsockastämpel från Roxstamps








16 kommentarer:

onkis sa...

Verkligen ett läckert & snyggt kort!!
Kram & ha en toppen bra söndag!

Maritha sa...

Meeen åhhh vilket läckert kort.....och du är ju en mästare på detaljer!! =)

Kram kram

Rozzan sa...

Vilken lycka att få detta kort!:-) Såå många härliga detaljer,och insidan är ju helt galet fin:-)
Ha det gott
kramiz

Majsan sa...

ÅHH WOOW sååå snyggt, ojojoj din aunderbart härliga detaöljet, alltså jag kan titta hur länge som helst och ser nåt nytt helöa tiden, fantastiskt jobb du lagt ned.
Insidan OMG såå läcker, helt otrolig är du på att få till det. oj kanske låter lite tjatigt, men menar varje ord.

HA EN HÄRLIG SÖNDAG!!

KRAMAR MAJSAN

Unknown sa...

Oj så många intressanta detaljer du har med. Jättefint kort!!
Kram!

Carina sa...

Underbart kort med mycket roliga detaljer:)
Kramisar

Maja sa...

Härligt kort med en söt utsida och en helt annan insida..... fräck och sexig... man kan säga att skenet bedrar ;)

Iffa ...... sa...

Häftigt värre på insidan =)
Stämplarna är så häftiga!!
även stämpeln på framsidan är cool, mycket fräcka glasögon,fniss.

Ett superfint kort du skapat!!

Emma sa...

Himla läckert! :) Och alla detaljer! Älskar glasögonen.. ;)

UlrikaT sa...

Vilket härligt kort! Så läckert med allt det rosa mot det mörka!

Nina sa...

Kjempelekker !
Likte spesielt damen i badekaret og alle de flotte detaljene. Hva slags produsent kommer denne damen fra ? (hvor kan jeg få kjøpt den ?)

Ha en fin uke !
:-) Nina
http://www.ninashobby.blogspot.no/

Ulla sa...

Härliga kort och snyggt dekoreade.
Kram Ulla

Lisa-olsi sa...

Roligt kort, jag gillar
glasögonen och skummet.
Kram

Annelie sa...

Läckert kort med många fina & roliga detaljer!
Fina motiv - skumbadet är ju fantastiskt läckert!
Gillar idén att sätta ramen på insidan :)
Kram Annelie

Ywonne sa...

Urfint, ja det är väl egentligen allt som behöver sägas *S*
Det är mycket som "händer" i det kortet...

Ha det bra !

KatarinaR sa...

Wow vilken läcker insida på det fina kortet!
Massor med fina detaljer att titta på också.
kram!