torsdag 14 juni 2012

Rosa & lila kort

Jag tänkte att jag skulle vara med i Bildmålarnas utmaning nr 24
Är ute  i sista minuten .
Tiden räcker inte riktigt till, vet inte riktigt vart den tar vägen

Läs mer om utmaningen HÄR

Jag har gjort ett rosa kort med lite lila detaljer.
200g akvarellpapper til basen och sedan 2 papper från Bildmålarna
Båda från serien Picnick / White tulip och Picnic Day

Stämpeln är den söta SBV- Jag är en ängel

Jag är kääär i min nya kugghjulsdies från Rox Stamps.
Man kan ju ha dessa små kugghjul på alla kort om man vill.

På detta kort har jag embossat två utav kugghjulen från diesen med 
lilaglittrigt pulver och satt ihop dem med en ljusrosa brads.
Satte dem i nerviket uppe i högra hörnet

Embossade även fjärilen och den färgade jag in med
Distress Ink / worn lipstick först och sedan samma pulver som
kugghjulen men jag skakade av endel för att det rosa skulle synas lite.

Trädde ett band igenom 2 öljetter och avslutade lite längre ut från kortet
satte en liten rosa Rhinestone där.
Mellan öljetterna hängde jag en charmsfjäril.

Ett roshörn med en pärlgirlang från PY Hobby
Även några självhäftande halvpärlor från PY Hobby
Metallhörnet är oxå från PY Hobby

Biljettstämpeln kommer från Rox Stamps och den är utstansad med
en dies som passar deras biljettstämplar






Några detaljbilder kommer det här.









Insidan har papprena  Picnick / Picnic Day 
Några blommor och något att skriva på.



23 kommentarer:

Anonym sa...

Fina kort marita:)

Kram anki

morkaren sa...

Dejligt kort, fuld af fine detaljer. knus morkaren.

Iffa ...... sa...

Fin fint kort =)
Vi har nog lite samma stil du och jag tror jag =)
love the corner!!!

När jag såg denna utmaning hade jag oxå tänkt vara med då jag älskar rosa och lila.......men här har inte heller funnits tid och den tid jag haft har gått åt till att göra massa studentkort så jag fick stå över.
Lycka till!!!

Kram Iffa

Päivi sa...

Underbart kort! Full med fina detaljer precis som dina kort brukar vara :)

Ha det bäst! Kram

onkis sa...

Jättefint kort,
lycka till!
Kram.

Ulrika sa...

Så himla fint kort! Många söta detaljer. Kram

Majsan sa...

ÅÅH WWOW vilket bedårande vackert kort, du får alltid till allt så himlans snyggt, underbara detaljer, I LOVE IT :)

KRAMAR MAJSAN

Tesa sa...

Underbart kort. Lycka till!
Om du ska leta kapsyler så kan du börja leta på Coop;)

Ha en trevlig helg!

Kram Tesa

Shirley-Sirje sa...

Så härligt tjeikort, sköna färger!
Ha en trevlig helg!
Kram

Cornelia sa...

Gulligt kort med många söta detaljer!

Rosemarie sa...

Så gulligt kort med massor av söta detaljer. Så snyggt det blir med det embossade kugghjulet och så fjärilen där det rosa syns igenom.
Väldigt fin blomsterdekoration du har gjort med pärlbandet i, det är så snyggt.
Ha en trevlig helg!
Kram
Rosemarie

Anna sa...

Vilket superfint kort!! Gillar alla underbara detaljer!!
Ha en trevlig helg
Kramis

Marie sa...

Ursött kort!
Roligt att du bjuder på inspiration till fina insidor också.
Kram!

KatarinaR sa...

Vilket sött kort med en massa fina detaljer!
Lycka till!

Stephi sa...

vilket fint kort med en cool vikt insida. Tack rara du för allt fint du skriver hos mig. Jag har varit dålig på att hinna med att kommentera denna vår.*skäms*

Pippin sa...

Jättefint Marita!
Tack för kommentarerna på min blogg. Du kanske skulle skaffa dig en Cameo du med. Man kan göra så mycket roligt med den.
Kram

Maritha sa...

Superhärligt kort!! =)

Kram

Angelica sa...

Gillar alla dina finurliga detaljer....färgen på kugghjulet är så cool och riktigt läckert att sätta fast charms på band genom öljetter.
Gäller bara att jag kommer i håg alla godbitar så att jag kan sno dom :)
Du är en inspirationskälla!! TACK
Ha det gott!

Lisa-olsi sa...

Ett jättegulligt kort, fina färger
och stämpeln är så söt.
Kram

Anna sa...

Superfint kort!!

Älskar alla detaljer.. biljettstämplarna och dien är ju himla smarta.. Funderar på att införskaffa mig några såna..

Kram Anna

Anne sa...

Nydelige blomster, og så flott med glitteret. Herlig motiv og fine farger. :)

Klem, Anne.

Kattiz sa...

Så sommarfint kort! Och Bildmålarnas papper är så ljuvliga :) Kram

vivis-pyssel sa...

Åhhh ett så ljuvligt kort. Så sommrigt och läckert.

Önskar dig en riktigt trevlig midsommarhelg.

Kram /vivi