fredag 13 januari 2012

När man fyller år bjuder man på tårta eller hur

Eftersom jag fyller år idag så bjuder jag er på en tårta.
Fast den är nog inte så god men kanske lite fin att titta på.

Varför inte ha en tårta i flera våningar när det är födelsedag.
Kan man bara ha flera våningar på bröllopstårtorna?

Har hittat receptet ( mallen ) hos 

Till bottnarna har jag använt 200g akvarellpapper.
Dekorerat med blåa acryldroppar och en smal tunn spets.

Rosorna kommer från
  WOC
och är vita från början men jag har färgat dem
och mistat dem så de gnistar fint.

Till bottenplattan har jag använt ett papper från ett block.




några närbilder





Jag hoppas att ni alla får en underbar helg





41 kommentarer:

Majsan sa...

STORT GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG :)

ÅÅH my good så underbar tårta, vilket jobb du lagt ner, helt otroligt snyggt!!

Kramiz Majsan

Tussling sa...

Grattis på födelsedagen!
Grymt fin tårta...

Lindha sa...

Nämen, GRATTIS på födelsedagen!!! Det borde ju vara vi som bjuder dig på tårta, ju!

Gillar din tårta skarpt! Jättefin!

Hoppas du haft en bra födelsedag och får en fortsatt bra helg!

Kram Lindha

Annika sa...

Grattis, grattis! :D
Vilken läcker tårta du har gjort! Rosorna var superfina!

Kram Annika

Maritha sa...

ÅHHHH ursnygg tårta,jag har kollat på den flera ggr ,men den ser så komplicerad ut så jag har låtit bli att beställa den....meeeen nu vette fasen om man inte måste!! =)
TOPPEN JOBB!!

Kramen

Maritha sa...

...suck..min hjärna är stängd för kvällen tydligen...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! =)

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hipp Hipp Hurra på din födelsedag!
Urläcker tårta tack för smakbiten...underbart arbete!
Trevlig helg!
Många Kramar Ann-Charlotte

Carina sa...

Himmel och pannkaka vilken tårta, den ser verkligen äkta ut.
Många grattis och ha det bra

SusanLotus sa...

Hipp Hipp Hurra! Grattis på födelsedagen! Vad snitsig du är på att göra tårta! ;D
Kram!

Lisa-olsi sa...

Snygg tårta :)
Grattis igen, kram.

Ulle sa...

Wow! Vilken vackert tårta!

Grattis på födelsedagen!

Annelie sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen!!
Men vilken proffstårtmakare du är då, den är väldigt läcker!!
Ha en riktigt bra helg du med!
Kram Annelie

Stephi sa...

Grattis tjejen!!!
Men vilken vacker tårta, helt otroligt fin! Vilket himla jobb.

Anneli sa...

Wow vilken underbar tårta.
Ha en bra helg!!!
Kram

Rozzan sa...

Grattis på födelsedagen(lite sent)! En sån fin tårta:-) Den vill jag verkligen inte äta upp, men en fröjd för ögat vill jag lova:-)

Mim... sa...

Grattis en dag försent!! Vilken läcker tårta och visst kan man ha tårta i flera våningar även på födelsedagen.
Ha det gott...

TessiBessi sa...

Helt underbar tårta =)

Grattis på din dag.

Kramar

Jessica Fors sa...

Oj vilken tårta :) Jättesnygg! :)

Carina sa...

GRATTIS, snygg tårta.
Kramisar och Trevlig Helg!!

Päivi sa...

Oj vilken tårta och vilket jobb du lagt ner på den!!! Superfin! Jag inser ju att jag grattat dig i fel inlägg ;) Så än en gång Grattis på födelsedagen, men idag en dag försent :)

Ha det bäst! Kram!

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

men vilken makalös tårta , man blir ju riktigt sugen..
ha en bra dag
Agneta

Lena sa...

Då säger jag Grattis en dag för sent. Vilken läcker tårta du har gjort. Ser god ut! Kram Lena

Johanna Thelin sa...

Wow, vilken tårta. Grattis i efterskott!!!!

Ha det bra!

Anette sa...

Grattis! Vilken fantastisk tårta du har gjort.

Pippin sa...

Gårdagens kommentar försvann visst. Grattis i efterskott! Underbar tårta du gjort! Jag visade min sambo bilden och han trodde att den var riktig.
Kram, Pippin

Pysselfröken sa...

Wow! Denna tårta är bland det läckraste jag har sett. Supersnyggt! Ett stort grattis i efterskott.
Kram

Susy sa...

Vilken kreation!

Underbart läckert!

STORT GRATTIS TILL DIG VÄNNEN!

KRAM SUSY

Mona sa...

Wow så vacker tårta vilket jobb du har lagt ner på den. Grattis på födelsedagen vill även jag önska dig

Anna sa...

GRATTIS i efterskott :)
Underbar tårta, ser riktigt god ut :)
Kramis

onkis sa...

Än en gång stort GRATTIS!

WOW vilken häftig tårta,jättesnygg!
KRAM!!

PJAK sa...

Grattis en dag sent. Fast jag gillar inte tårtor men denna gillade jag! En tårta helt i min smak :)

Angelica sa...

Grattiskramar till dej!!!
Och vilken fin tårta du bjuder på!
Supersnygg och serverad på ett jätteläckert "Fat"
Ha det bra!

Beatemor sa...

Gratulerer så mye med dagen!!! Kaken var utrolig fin. Denne må ha tatt tid å lage :-)

Iffa ...... sa...

Stort grattis..........och hjälp vilket arbete att göra denna tårtan!! Den är heeeelt fantastiskt!!!

Cornelia sa...

Vad säger man?! *spärrar upp ögonen och bara tokstirrar*

Jo, först skäms man och blir skär om kinderna... och säger "Förlåt att jag missade din födelsedag igår!"

Och sen säger man: WOOOOOW!!!!! Vilken skapelse!!!!!

Maria M sa...

Ett Stort Grattis I Efterskott! Woooow vilken fantastiskt underbar tårta du gjort :0)
Hoppas du hade en underbar födelsedag!
Kram

frulans sa...

Oj vilken häftig tårta! Vad duktig du är. Ha det fint!

Rosa sa...

Men stort grattis på födelsedagen så här ett par dagar senare! Vilken härlig tårta! Den borde card carousel använda som reklambild, jättefin!

Jag har en award till dig i min blogg, vet att du fått den tidigare av någon annan men jag vill ge den till dig i alla fall :-)
Kram!

Maja sa...

Vilken underbar tårta! Skickar en stor försenad grattis kram till dig då du har fyllt år!!!

Anonym sa...

Ett stort grattis i efterskott! Wow vilken tårta...

Emma sa...

Åh grattis i efterskott!! Vilken bra dag du fyller år på - jag fyller också då, eller fyllde kanske det blir :)
Underbar tårta!! Sån kanske jag skulle prova på att göra till sommaren då min mor fyller 60