lördag 29 oktober 2011

Ett vitt julkort till..............

Scrapbutikens julkortsutmaning.

Man ska skapa ett helt vitt julkort endast texten får vara i en färg.
Läs mer HÄR

Jag har gjort ett ramkort. Gillar att göra dessa kort.

Har först torrembossat snöflingorna för att sedan varmembossa med pulver från
Ranger / ANTIQUITIES  Frosted Crystal.
Blir som en frostad yta.
Blommorna har jag  stansat ut och satt ihop 2 och 2
även  dessa  har jag embossat med samma pulver.
En klar acryldroppe fick bli mitt på blommorna och även några i hörnen.
Texten är utstansad och embossad med Silver UTEE, 
 blir såååå himlans tjockt.slätt och glansigt med det.
Satte fast texten på en skylt och fäste Flower Soft / Polar White
 på både skylt och lite på texten.




Fösökte ta några bilder så man ska se hur det gnistrar
men det var jättesvårt.



Insidan fick samma stil som utsidan, Helt vit


15 kommentarer:

Josefine Skapar sa...

Vilket superfint kort! Älskart!

onkis sa...

Riktigt vackert,
detta gillade jag!!
Kramiz.

Maritha sa...

URCOOLT OCH HELT GELT LÄCKERT!! Jag är galen i vitt!! =)

Kram

Carina sa...

Jättefint vitt julkort. Kram

Catta/eldhexan sa...

Vad snyggt det kan bli med enbart vitt! Jättesött med snön på bokstäverna! =)

Kram!

Mim... sa...

Det är ju helt otrologt snyggt med bara vitt och så fint med snön på bokstäverna.
Ha det gott....

Anonym sa...

Supersnyggt kort. Gillar den frostade effekten. Dessutom blev ju bokstäverna gör snygga. Måste också ha sånt pulver...

Lene sa...

Underbart, ett sånt skulle jag vilja göra!
stort Grattis till vinsten! Så kul, det är ett så härligt kort!
Kram lene

Carina sa...

Läckert kort och GRATTTIS till vinsten.
Lycka till
Kramis

Lisa-olsi sa...

Stiligt!
Jättefint med helvitt.

Lena sa...

Väldigt vackert kort. Jag älskar det. Vitt är grymt snyggt på julkorten. Kram Lena

Anna sa...

Vad vackert med så mycket vitt stilrent och snyggt.
Kram

Åsa sa...

Vilket vackert snöigt kort du gjort... och så välarbetat... ♥

Massor med kramar
Åsa

Anna sa...

Jag älskar dina ramkort, jag måste verkligen lära mig att göra det jag också. :) Det här var dessutom något alldeles extra tycker jag, supersnyggt!

Rosa sa...

Ja ibland är det bra att vara hemma o förkyld så man hinner hoppa runt och titta på härliga bloggar. Vilket jättefint kort! Vikningen måste jag bara testa snart och allt det här vita var ursnyggt!
När du varmembossar efter torrembossingen, duttar du hela pappret först med en embossingdyna för att få pulvret att fästa, eller har du ett annat knep?

KRAM Rosa