söndag 11 september 2011

Min snälla mamma var på besök

Jag har åkt på en förkylning inte så kul när hjärnan bara segar ihop.
Tänkandet går liksom inte så bra då.

Fick besök av min mamma som kom i fredags
 och åkte hem idag en liten kort visit.
Så det har blivit många alvedon denna helgen.
Men det är ju inget roligt att läsa om.

Mamma hade med sej en skojjig påse som min svägerska
 hade med sej från Thailand där hon nyss varit.
Denna påse var fylld med en massa blommor och blad och lite annat.



Orkade med en tur till Stoff & Stil på Bäckebol.
Första gången jag var där och dit kommer jag att åka flera gånger.

Nu kunde jag ju inte handla för jag har 15 alster kvar att göra .

Men min snälla mamma köpte band åt mej ( fick välja alldeles själv )
Det nougatfärgade bandet var det rea på endast 5:- för 10 meter
Fast de andra var ju inte så dyra de heller 10.90 för 10 meter.
De är förutom det vita bandet 3 mm breda.


Det vita bandet tänkte jag att det kan bli fint på en korsettväska.


Hoppas att ni alla har haft en bra helg

Kramisar snojbi

17 kommentarer:

Marie sa...

Inte roligt med förkylning, hoppas att du kryar på dig och snart mår bättre.
Snacka om godispåse, såg ut att vara massor med fina saker.
Kram!

Lena sa...

Oj vad mycket fint. förkylningar tycks härja vilt omkring nu. Krya på dig. Kram Lena

Maria sa...

God kväll.
Min helg har varit bra.
Så snällt av din mamma att köpa lite pyssel åt dig. Gillar dina korsettväskor. Hoppas på att få se en till.

onkis sa...

Oj va roligt och få så mycket fina saker,alltid roligt med lite nytt.
Hoppas att du snart mår bättre.
Kramar!!

SusanLotus sa...

Vilka fina fynd du/din mamma ;) gjorde! Och påsen från Thailand är ju helt toppen! Sådant är nog väldigt billigt i Thailand så man skulle nog vilja fylla några resväskor om man var där! Men jag borde göra som du. Stoppa inköpen tills man skapat ett visst antal kort/lo`s...
Krya på dig från förkylningen!
Ha det så gott du kan i veckan!

Carina sa...

Ohhhh,vilken snäll mamma du har.Har varit i Thailand åtskilliga ggr,men aldrig hittat någonting.Nu har du mycket att jobba med.Blir bara lite avund.

Kamilla sa...

Uschdå, förkylningar är aldrig kul :(
Krya på dig!!
Men vilka underbara saker du fick av mammsen :) SÅååå härligt med alla blommor och band!

Kram kram

Ann-Charlotte's blogg sa...

Tråkigt att du blivit förkyld, då är det roligt att få lite presenter som piggar upp!
Krya på dig vännen!!!
Kram Ann-Charlotte

Annelie sa...

Å det var mycket smått & gott i den gottepåsen :) Och vilka snygga band - vilket fynd - tur att din mamma var med :)
Krya på dig!!!
KRAM!

Outi sa...

Oj så mycket fint du har fått lägga vantarna på! Kul!!!

Men förkylning är inte roligt... hoppas du kryar på dig snarast.

Det är några dagar sen jag tittade in hos dig, men jag har inte kommenterat. Känner mig lite trött och jagad för tillfället, så orken finns inte riktigt.

Såg att du vann tävlingen hos Countryscrap!!! Jättegrattis så här i efterskott. Din burk är så otroligt vacker. Det blir som på löpsedlarna efter melodifestivalen "Rätt burk vann!"

Stor kram!
Outi

Anonym sa...

Krya på dig!

Evas Pyssel sa...

Oj då...den där påsen från Thailand skulle man gärna vilja ha. Ovanliga och läckra blommor. Krya på dig !! Kram Eva

Unknown sa...

Så mycket fint du har fått.
Krya på dig.
Kram Elin

Stephi sa...

krya på dig! men vilka fina saker!!!

Anna sa...

Vad roligt med lite saker att få. Jag hoppas du kryar på dig för det är inte kul att vara tjock i huvudet.
Kram

Lena B E sa...

Vilken superfin present din mamma kom med!! :) Och att sen få hitta jättebilliga band som din mamma betalade var ju superbra det med!! :)
Vilken turgumma du är, hihi. ;)
En jättefin tårtbit du har gjort här under och en jättefin kortsett här ovanför, sååå snygga alster båda två!! :)
Hoppas du är bra i förkylningen nu?!
Ha det så bra och krya på dig.
Kramar från Lena

Åsa sa...

Hej igen!
Trist vara förkyld, är du bättre nu?
Så roliga nya saker att pyssla med du har fått - hoppas du kommer få många mysiga pysselstunder med allt!!! ♥
Massor med kramar
Åsa