lördag 9 juli 2011

Mitt 5:e julkort till Nicks julkortsutmaning

Nick har en julkortsutmaning hos Scrapbutiken.

Denna gången skulle man ha med
Nåt rött
hjärta
och
stämplat


Har använt mej av mörkröd cardstock och
  Maja Design / Lantliv , I hängmattan

Stämplat en Tilda som fått 3d-lack på vingarna
Stansat ut hjärtanen och färgat in dem med
Distress Ink / fired brick  ojämnt
och sedan embossat med rött pulver .
Stansat lite med en Spellbinders och använt som "gångjärn"
Chalkat lite med en Brilliance dyna / Rocket Red
även stämplat svagt en swirl med samma färg.
En charms iform av en julkrans , lite rosor
och några acryldroppar fick oxå plats.
Bakom luckan har jag  använt en
 "tårtpappersdies" som jag embossat texten på.
Innuti är det samma papper som på framsidan
och även här har jag använt spellbinders .
Några blommor hittade hit + 3 vita acryldroppar.
Så här blev det






6 kommentarer:

onkis sa...

Vilket fint julkort,snygga dekorationer och kul med en lucka med budskapet innanför.
Ha en bra dag!!
Kram.

Anonym sa...

Kan bara hålla med... så läckert med "luckan" och ett snyggt kort. (Tycker det är fint med ett kort i "milda" färger.)
/Åsah

Lena sa...

Jättesnyggt med luckan. Roligt när man kan använda även sommarpapper till julkort tycker jag. Snygg färg på det pappret.

Lene sa...

Snyggt julkort!

Lindha sa...

Jättesnyggt julkort!
Du har lyckats så bra med alla små detaljer som man inte kan se sig mätt på!!

Kram Lindha

Lisa-olsi sa...

Ett snyggt och varmt julkort,
fint på insidan också :)
Kram